Contact

Waarmee kunnen we je helpen?

Ik heb nog geen track en trace ontvangen of deze werkt nog niet, is mijn pakket al verzonden?

De track en trace code wordt verzonden als uw pakket door de post is ontvangen en voor eerst wordt gescand in het distributiecentrum. Wij versturen je pakket de eerst volgende werkdag nadat wij je bestelling hebben ontvangen. Die avond zou je een track en trace code moeten ontvangen. Deze email komt direct van de post.

Check de tabel hieronder om te zien wanneer uw pakket verstuurd wordt, en de verwachte leverdag:

Dag van bestellen:  Track en Trace link werkt:  Dag van levering (onder normale omstandigheden, feestdagen uitgezonderd)*
 Maandag  Dinsdag na 20:00  Woensdag
 Dinsdag  Woensdag na 20:00  Donderdag
 Woensdag  Donderdag na 20:00  Vrijdag
 Donderdag  Vrijdag na 20:00  Zaterdag (Nederland, België Maandag)
 Vrijdag  Maandag na 20:00  Dinsdag
 Zaterdag  Maandag na 20:00  Dinsdag
 Zondag  Maandag na 20:00  Dinsdag

Soms kan een pakket door drukte bij de post vertragen. Dus als je pakket dinsdag geleverd had moeten worden, wacht dan woensdag nog even af. Maar neem vanaf donderdag contact met ons op. Dat kan via dit formulier: formulier: Probleem met levering pakket.

Ik heb een probleem met de levering van mijn pakket of de ontvangen producten

Is er een probleem met de levering van uw pakket dan willen we dat natuurlijk zo snel mogelijk voor u oplossen.

U kunt deze procedure volgens als:

  • Uw pakket niet geleverd is binnen de levertijd
  • Uw pakket beschadigd was bij levering (lees eerst deze pagina wat wordt gezien als schade)
  • Uw pakket onjuist geleverd is
  • Volg onderstaande stappen voor de snelste afhandeling:

    Stap 1: Ga naar het formulier: Probleem met levering pakket. En vul alle gegevens in over uw bestelling.
    Stap 2: U ontvangt van ons een ontvangstbevestiging binnen 24 uur
    Stap 3: We gaan een onderzoek voor u openen bij de post / het probleem achterhalen
    Stap 4: U hoort van ons wat er aan de hand is en welke oplossingen mogelijk zijn (meestal binnen 5 werkdagen)

    PS I: houdt rekening met de juiste levertijden. Dus een pakket besteld op maandag wordt pas donderdag verstuurd en vrijdag geleverd. Wacht nog een extra dag maar vul daarna het formulier in. Een handige tabel (wanneer besteld, wanneer geleverd vind u onder de eerste vraag: Ik heb nog geen track en trace ontvangen of deze werkt nog niet, is mijn pakket al verzonden?

    PS II: een onderzoek bij de post kan tot 5 werkdagen duren, we snappen dat dit vervelend is, maar we hebben hier geen invloed op, tot we antwoord ontvangen van de post kunnen we helaas niets doen.

    Formulier: Probleem met levering pakket

Ik zoek een product welke ik niet op jullie site zie. Kan ik die alsnog bestellen?

Het korte antwoord is ja. Maar leest u eerst hieronder wat wel, en wat niet mogelijk is:

Als het product dat u zoekt een eetbaar product is - heel belangrijk - dus niet bijvoorbeeld een auto spiegel of een cosmetica product en lang houdbaar is (dus geen ingevroren, gekoelde of verse producten (korte datum), dan kunt u een offerte voor het gewenste product aanvragen. U koopt het product in dat geval als omdoos (colli). Dus de minimale afname die wij moeten bestellen. Heel vaak zijn dit 12 stuks van 1 product, maar soms zo weinig als 4 en soms zoveel als 40. Voordat u ons een e-mail stuurt, moet u het eens zijn met het volgende:

  • Voor Amerikaanse of Britse producten bent u bereidt om 12 producten tegelijk af te nemen (of welk aantal de doos ook is).
  • De levertijd voor Amerikaanse producten is 10-16 weken, voor Britse producten 2-4 weken. U bent bereid zo lang te wachten.
  • We geven u een exacte prijs zodra u het verzoek heeft ingediend, verwacht dat de prijzen gemiddeld ongeveer twee keer zo hoog zijn als in het land van herkomst.
  • U bent bereid 50% van de opgegeven prijs aan te betalen zodra u de offerte accepteert. De resterende 50% betaalt u als de producten bij ons binnen komen.
  • Nadat de bestelling is goedgekeurd kun u het aantal bestelde producten niet meer verminderen, veranderen, of annuleren. Deze producten bestellen wij speciaal voor u, en u gaat er dus mee akkoord ze af te nemen. Meer van hetzelfde product kan vaak wel. Als u tussentijds annuleert of de laatste betaling niet betaalt, verliest u uw aanbetaling.

Voor speciale verzoeken kunt u ons hier een e-mail sturen. Zodra we uw verzoek hebben ontvangen, gaan we bij onze leveranciers na of we het product voor u kunnen bestellen, wat de minimumhoeveelheid is, de levertijd, de prijs en we informeren u hierover per e-mail. Zodra u akkoord gaat, sturen we u de betalingsgegevens toe en nadat we uw betaling hebben ontvangen, bestellen we de producten.

PS: als we om wat voor reden dan ook het product niet kunnen leveren nadat we de bestelling hebben bevestigd dan is dit overmacht, we zullen u hiervan op de hoogte stellen en u krijgt natuurlijk direct een volledige terugbetaling van uw aanbetaling.

Ik heb een vraag over de houdbaarheid van een product

Onze garantie

We bieden u een houdbaarheidsgarantie van 2 maanden*. Producten die we verkopen en korter houdbaar zijn dan deze garantie markeren we apart. De product titels van deze producten beginnen dan met KORTERE THT of NET VERLOPEN. Voor producten zonder deze vermelding geldt onze garantie*.

Als het voor u belangrijk is dat een product nog langer houdbaar is dan 2 maanden

Voor de meeste klanten zal twee maanden voldoende zijn. En vaak zijn onze producten ook nog (veel) langer houdbaar. Maar soms is het nodig om zeker te weten dat een datum lang genoeg is. Bijvoorbeeld als u een voorraad wilt inslaan of alvast voor een feestje in de toekomst in wil kopen. Stuurt u ons in dat geval een e-mail en vraag ons naar de actuele houdbaarheidsdatum. We e-mailen u dan zo snel mogelijk de data terug.

Goed om te weten

Producten met de vermelding KORTERE THT zijn nog prima te gebruiken en meestal in de aanbieding. Een mooie kans om het product extra voordelig in te kopen. De advies datum wordt in de product tekst vermeldt.

Producten met de vermelding NET VERLOPEN zijn producten die voorbij de advies verkoopdatum zijn (volgens de fabriek), maar sinds deze data heel conservatief worden gesteld en het gaat om lang houdbare producten is er de weken na deze datum nog niets mis met het product. Het is zonde om ze direct weg te gooien, en wettelijk is verkoop ook nog toegestaan mits wij de kwaliteit garanderen. En dat doen we mits u het product in de dagen na ontvangst consumeert. Ook bij deze producten wordt de advies datum in de producttekst vermeldt. De producten in deze categorie zijn ZEER sterk afgeprijsd.

Belangrijk is vooral dat u met deze aanduidingen zelf de keuze hebt, of u een product met een normale, kortere of verlopen datum wilt bestellen.

* door de administratieve verwerkingstijd kan dit een week afwijken. Dit is geen reden tot claim. U kunt alleen een claim indienen voor producten die korter houdbaar zijn dan zeven weken bij aankomst en welke niet vermeld stonden in de product tekst.

Hoe snel kunnen jullie leveren? Kan ik producten ook bij jullie afhalen?

Afhalen bij ons:

Afhalen bij ons is niet mogelijk. We zijn op wisselende tijden aanwezig afhankelijk van het aanbod en de beschikbaarheid van personeel. Het is logistiek lastig om afspraken te maken. U kunt wel kiezen voor afhalen bij een afhaalpunt van DHL of DPD bij u in de buurt. Dan betaalt u de laagste verzendkosten: €4,99 (NL) of €5,99 (B) voor bestellingen onder de €50. Bestellingen boven de €50 leveren we al naar een servicepunt bij u in de buurt voor €1,99 (NL) of €2,99 (B). En hoeft u niet thuis te wachten op de bezorger.

Via de post:

Pakketten worden op vaste momenten verzonden. We kunnen dit helaas niet voor u versnellen. Wilt u weten wanneer we pakketten versturen en wanneer u het pakket kan verwachten? Bekijk dan de tabel hieronder:

Dag van bestellen:  Track en Trace link werkt:  Dag van levering (onder normale omstandigheden, feestdagen uitgezonderd)*
 Maandag  Dinsdag na 20:00  Woensdag
 Dinsdag  Woensdag na 20:00  Donderdag
 Woensdag  Donderdag na 20:00  Vrijdag
 Donderdag  Vrijdag na 20:00  Zaterdag (Nederland, België Maandag)
 Vrijdag  Maandag na 20:00  Dinsdag
 Zaterdag  Maandag na 20:00  Dinsdag
 Zondag  Maandag na 20:00  Dinsdag

Soms kan een pakket door drukte bij de post vertragen, zeker nu in het drukke feestdagen seizoen. Dus als je pakket dinsdag geleverd had moeten worden, wacht dan woensdag nog even af. Maar neem vanaf donderdag contact met ons op. Dat kan via dit formulier: formulier: Probleem met levering pakket.

Disclaimer:

Leverdagen van de post zijn altijd richtlijnen en geen garantie. Een pakket kan altijd tijdens het transport vertraging oplopen. Dit is onmacht voor ons, dit is geen reden voor een retour. De normale herroepingsvoorwaarden (voedingswaren zijn uitgesloten van herroeping) zijn van toepassing. Ons advies probeer zo op tijd mogelijk te bestellen.

Besteladvies voor de feestdagen:

Sinterklaas: Bestel uiterlijk maandag 30 november. Later kan natuurlijk (Uiterlijk woensdag 2 december), maar goed er kan altijd iets vertragen bij de post en dan komt je pakket heel misschien toch na 5 december aan.

Kerst: Bestel uiterlijk zondag 20 december. We versturen nog tot en met 23 december, maar je neemt dan wel een risico. Kun je voor 20 december bestellen? Doe dit dan zeker! Hoe eerder hoe beter, dan kunnen de postbedrijven de pieken ook beter managen.

Ik heb voor meer dan 50 euro besteld en toch moet ik verzendkosten betalen, waarom?

Voor pakketten tot 20 kilo kunnen we gratis verzending aanbiedingen voor bestellingen van €50 of meer als je kiest voor levering op een servicepunt (afhalen bij een winkel bij jou in de buurt) in Nederland. Voor zware pakketten kan dit niet (arbo-regels voor het winkelpersoneel). Als je dus toch verzendkosten ziet voor orders boven de €50 (waarde goederen) dan is dit omdat je of hebt gekozen voor 1. thuislevering of 2. omdat je pakket zwaar is (bijvoorbeeld bij veel blikjes drinken) of 3. het leveradres buiten Nederland is.

Maar bij bestellingen vanaf €50 worden de verzendkosten voor thuislevering of naar België wel een stuk lager. In Nederland betaal je nog maar €2,99 in plaats van €5,99 en voor pakketten naar België betaal je nog slechts €3,99 in plaats van €5,99 als je kiest voor een afhaalpunt. Of €4,99 in plaats van €6,99 als je kiest voor thuislevering. Het voordeligst is het dus om altijd - indien mogelijk - te kiezen voor een afhaalpunt bij jou in de buurt. Omdat wij samenwerken met DHL en DPD voor afhaalpunten heb je de keuze uit vele duizenden locaties. Zo is er altijd één bij jou in de buurt.

Servicepunt leveringen zijn zowel voor jou, als voor ons ideaal: er is geen dure "last mile" oftewel de straat in, en de kans op niet thuis is niet aanwezig. Levering is daardoor sneller voor het postbedrijf en dus voordeliger, en zelf loopt u ook nooit uw pakket mis. Daarom kunnen we deze methode als goedkoopste methode aanbieden.

Ik wil voor minder dan 20 euro bestellen, hoe kan ik dat doen?

Het is niet mogelijk om voor minder dan €20 te bestellen, ook niet als u de producten zelf zou willen komen ophalen.

Waarom? Dat leest u hieronder:

Marge is lager

Op voedsel zijn de marges lager dan op andere producten. Hierdoor zijn de kosten voor ons hoger dan de opbrengst bij bestellingen onder de €20. Ons proces is ook anders dan in een winkel, waardoor iedere bestelling altijd meer tijd kost als dat mensen zelf alles verzamelen in de winkel bijvoorbeeld. Ook pakt u zelf de boodschappen in bij de supermarkt en is er geen doos nodig en tape. Ook gaat u zelf naar een winkel toe en betaalt u in tijd en vaak ook voor bijvoorbeeld benzine/parkeerkosten. Wij doen het voor u.

Kan ik het dan niet even ophalen?

Nee helaas, als een order niet loopt via ons ordersysteem (en dat accepteert geen bestellingen onder de €20) dan zou er veel extra tijd nodig zijn om de voorraad handmatig bij te werken en de betaling in orde te maken omdat onze systemen niet zijn uitgerust voor directe verkoop.

Ik wil wel meer bestellen, maar eerst wil ik het proberen

We snappen het als u niets anders nodig heeft, of een product eerst wilt proberen. Toch zijn beide opties helaas niet mogelijk. Het order minimum geldt voor alle bestellingen. U zou bijvoorbeeld andere producten er bij kunnen bestellen. Of toch kiezen voor een grotere voorraad. Er is altijd iemand in uw omgeving die het wel lekker zal vinden mocht er een product zijn wat u niet lekker vindt. Maar online bestellen, door de verzending en de extra handelingen, maakt het niet geschikt voor kleine bestellingen.

Maar elders kan het wel

Dat klopt, Picknick bijvoorbeeld levert boodschappen wel vanaf een klein bedrag en nog gratis ook. Zij komen echter met een auto vol voor de hele buurt en kunnen dus super effectief plannen en bezorgen, en toch maken zij op dit moment bijna geen winst. Ook voor hun is de marge op eten lager dan voor winkels die non-food producten verkopen zoals kleding, decoratie producten, of electronica. Albert Heijn en Jumbo leveren uit service maar geven aan daar weinig aan te kunnen verdienen. En Albert Heijn heeft zelfs een minimum van €75! Bij ons is dat slechts €20. Andere webshops met food items hanteren soms geen minimum, maar zij vragen dan of hogere verzendkosten in die gevallen en/of bijna altijd hogere prijzen voor het product zelf. Wij vinden dat niet eerlijk voor de grootste groep klanten die meer besteld. Die zouden dan onevenredig duur uit zijn. En u zelf ook als u later een grotere voorraad wilt kopen. Daarom hanteren we het minimum zodat we eerlijke prijzen kunnen vragen.

Leveren jullie ook naar België, Duitsland, Frankrijk of een ander land en wat zijn de kosten?

Ja, we leveren ook naar België, Duitsland, Frankrijk en naar de meeste andere EU landen.

Via deze website (www.shopamerica.nl) kunt u een bestelling plaatsen met bestemming Nederland of de buurlanden België en Duitsland. Een overzicht van de verzendkosten vindt u op onze Verzenden en Retourneren pagina.

Wilt u graag uw bestelling geleverd krijgen in een ander EU land? Dat kan via onze Europese winkel: www.shopamerica.eu.

Wij leveren niet buiten de EU, dus helaas niet naar Zwitserland, Noorwegen en IJsland bijvoorbeeld omdat deze landen wel in Europa liggen maar geen lid zijn van de Europese Unie en dus buiten de Douane Unie vallen. Een enkel land of gebied binnen de EU is ook niet mogelijk zoals bijvoorbeeld Malta of de Canarische eilanden vanwege logistieke beperkingen.

Een compleet overzicht van de landen waarnaar we versturen en de kosten voor de levering vindt op deze pagina in onze EU winkel.

Ik heb een vraag over mijn persoonlijke gegevens die bij jullie bekend zijn.

Sinds de nieuwe AVG heeft u als consument meer rechten en wij vinden dat een goede zaak. We verwerken uw persoonlijke gegevens om bestellingen te versturen en om onze website te verbeteren/onze dienstverlening mogelijk te maken en, in bepaalde gevallen, u marketing berichten te sturen (met uw toestemming). Wilt u precies weten wat we met uw gegevens doen: lees dan ons privacy beleid.

Deze gegevens hebben we van u als:

  • U in het verleden een order bij ons heeft geplaatst: Uw orders staan opgeslagen plus uw persoonlijke gegevens om de verzending uit te voeren / te voldoen aan wettelijke (bewaar)verplichtingen. Ook hebben we contact informatie die u heeft opgegeven en uw ip adres om u te kunnen identificeren. Deze informatie gebruiken we voor het uitvoeren van uw bestelling, om klantenservice gerelateerd contact te hebben en om te voldoen aan bijvoorbeeld wettelijke regels omtrent bewaarplicht. Maar ook om in geval van fraude of andere wettelijke overtredingen gepaste maatregelen kunnen nemen zoals het delen van uw gegevens met de autoriteiten.
  • Wilt u inzicht in de bij ons bekende gegevens of deze wijzigen? Log dan in op uw account en u kunt ze daar inzien en wijzigen (mits mogelijk).
  • Geen account? Meldt u dan aan voor een account met het email adres die u heeft gebruikt bij het bestellen en u krijgt alsnog inzicht in uw bestelhistorie.
  • Wil u de gegevens verwijderen? Dat kan helaas niet direct - order / factuur gegevens moeten 7 jaar bewaard blijven van de (Belastingdienst).
  • U heeft zicht in het verleden aangemeld voor ons nieuwsbrief: We hebben dan uw voornaam en uw e-mail adres. We gebruiken deze gegevens om u onze nieuwsbrief berichten te versturen via e-mail of Facebook. Let op dit gebeurt alleen als u zich specifiek heeft aangemeld voor de nieuwsbrief.
  • Wil u geen marketing uitingen meer van ons ontvangen? Meld u zich dan af via de uitschrijf link die u onder iedere e-mail terug vindt en we zorgen dat u geen berichten meer van ons ontvangt.
  • U heeft contact gehad met onze klantenservice: We hebben dan uw email adres en/of facebook profiel naam (als u via Facebook contact met ons hebt gezocht) plus de inhoud van het bericht. We gebruiken deze gegevens alleen voor het beantwoorden van vragen. We archiveren uw vragen, handig als u later opnieuw mailt, dan zien we de historie. We gebruiken deze gegevens niet voor marketing doeleinden.

Daarnaast kunt u transactionele emails van ons ontvangen als uw email adres bij ons bekend is over een bestelling. Dit kunnen betalingsherinneringen zijn, herinneringen over niet afgemaakte bestellingen, updates over de verzendstatus, en uitnodigingen voor het invullen van een review na afloop van de bestelling. Deze kunt u maximaal 2x ontvangen per soort herinnering/status update en stoppen automatisch. Dit zijn geen marketing uitingen en zijn gerelateerd aan uw bestelling of aan het bestelproces.

Ten slotte kan het zijn dat gegevens over uw bezoeken bekend zijn bij derden partijen zoals bijvoorbeeld Facebook en/of Google. Inzicht in welke gegevens deze bedrijven over u hebben kun u opvragen bij de desbetreffende bedrijven. Wij zijn niet de eigenaar van deze data en hebben geen toegang tot deze data.

Ik heb een sponsor verzoek (YouTube kanaal, blog, (sport) vereniging, evenement, goed doel)

Leuk, dat jullie een samenwerking met ons bedrijf zoeken. Ieder inkomend sponsor verzoek bekijken we op het voor ons ook interessant is om samen te werken. Je kunt een verzoek indienen door dit formulier in te vullen: formulier sponsoring.

Echter door het grote aantal aanvragen, kunnen we niet reageren op verzoeken die voor ons niet interessant en/of niet mogelijk zijn. Dus stuur je verzoek zeker in, maar hoor je niets dan zijn we geen goede match voor elkaar. Het versturen van een navraag/herinneringsemail wordt niet op prijs gesteld en betekent een automatische diskwalificatie van de aanvraag. Ook worden aanvragen die direct per email binnenkomen, en niet via het formulier hierboven, niet in behandeling genomen.

Ik heb een andere vraag

Contactformulier: Stuur ons hier een e-mail bericht.

Facebook Messenger: ShopAmericaNL.

Postadres:

Shop America
De Kooihoek 16c
3751LZ Bunschoten-Spakenburg