Contact

Waarmee kunnen we je helpen?

Ik heb nog geen track en trace ontvangen, is mijn pakket al verzonden?

De track en trace code wordt direct door de post verzonden op de avond voordat het pakket geleverd wordt. Deze mail wordt verstuurd tussen 19:00 en 22:00 (controleer ook je spam box).

Je pakket wordt bij ons 3x per week verzonden, check de tabel hieronder om te zien wanneer je pakket verstuurd wordt, en de verwachte leverdag:

 Dag van bestellen:  Track en Trace email:  Dag van levering (onder normale omstandigheden, feestdagen uitgezonderd)
 Maandag  Woensdagavond tussen 19:00 en 22:00  Donderdag
 Dinsdag  Woensdagavond tussen 19:00 en 22:00 Donderdag
 Woensdag  Vrijdagavond tussen 19:00 en 22:00  Zaterdag (België: zaterdag of maandag)
 Donderdag  Vrijdagavond tussen 19:00 en 22:00  Zaterdag (België: zaterdag of maandag)
 Vrijdag  Maandagavond tussen 19:00 en 22:00  Dinsdag
 Zaterdag  Maandagavond tussen 19:00 en 22:00  Dinsdag
 Zondag  Maandagavond tussen 19:00 en 22:00  Dinsdag

* soms kan een pakket door drukte bij de post vertragen. Als dat een dag is dan kan dat gebeuren. Dus als je pakket dinsdag geleverd had moeten worden, wacht dan woensdag nog af. Maar neem van donderdag contact met ons op. Dat kan via dit formulier: formulier: Probleem met levering pakket

Ik heb een probleem met de levering van mijn pakket of de ontvangen producten

Is er een probleem met de levering van je pakket dan willen we dat natuurlijk zo snel mogelijk voor je oplossen.

Je kunt deze procedure volgens als:
– je pakket niet geleverd is binnen de levertijd
– je pakket beschadigd was bij levering (lees eerst deze pagina over schade)
– je pakket onjuist geleverd is

Volg onderstaande stappen voor de snelste afhandeling:

Stap 1: Ga naar het formulier: Probleem met levering pakket en vul alle gegevens in over je bestelling.
Stap 2: Je ontvangt van ons een ontvangstbevestiging binnen 24 uur
Stap 3: We gaan een onderzoek voor je openen bij de post / het probleem achterhalen
Stap 4: Je hoort van ons wat er aan de hand is en welke oplossingen mogelijk zijn (meestal binnen 5 werkdagen)

PS I: houdt rekening met de juiste levertijden. Dus een pakket besteld op maandag wordt pas donderdag geleverd. Is je pakket een dag daarna nog niet geleverd, gebruik dan dit formulier.

PS II: een onderzoek bij de post kan tot 5 werkdagen duren, we snappen dat dit vervelend is, maar we hebben hier geen invloed op, tot we antwoord ontvangen van de post kunnen we helaas niets doen.

Formulier: Probleem met levering pakket

Ik zoek een product welke ik niet kan vinden op jullie site

Ben je op zoek naar een product welke we niet verkopen? Dan horen we graag van je. Gebruik altijd ons Ik mis een product / suggestie formulier.

Of het mogelijk is om het product daadwerkelijk toe te voegen hangt van veel factoren af. We kunnen daarom niet direct antwoord geven op je vraag.

Maar we nemen alle suggesties die via bovenstaand formulier binnenkomen in overweging. Als we het product (kunnen) toevoegen aan ons assortiment ontvang je van ons bericht als het zover is. We kunnen tussentijds helaas geen informatie verstrekken over je verzoek.

Ik heb een vraag over de houdbaarheid van een product

We bieden je een houdbaarheidsgarantie van 2 maanden* op ieder product. Producten die we verkopen en korter houdbaar zijn dan deze garantie markeren we apart. De product titels van deze producten beginnen dan met KORTERE THT of NET VERLOPEN. Voor producten zonder deze vermelding geldt onze garantie.

Is het belangrijk voor je dat een bepaald product langer houdbaar is dan 2 maanden?
Stuur ons dan een email en vraag ons naar de actuele houdbaarheidsdatum.

Producten met de vermelding KORTERE THT zijn nog prima te gebruiken en meestal in de aanbieding. Een mooie kans om het product extra voordelig in te kopen. De advies datum wordt in de product tekst vermeldt.

Producten met de vermelding NET VERLOPEN zijn producten die voorbij de advies verkoopdatum zijn (volgens de fabriek), maar sinds deze data heel conservatief worden gesteld en het gaat om lang houdbare producten is er de weken na deze datum nog niets mis met het product. Het is zonde om ze direct weg te gooien, en wettelijk is verkoop ook nog toegestaan mits wij de kwaliteit garanderen. En dat doen we mits je het product in de dagen na ontvangst consumeert. Ook bij deze producten wordt de advies datum in de producttekst vermeldt. De producten in deze categorie zijn ZEER sterk afgeprijsd.

Belangrijk is vooral dat je met deze aanduidingen zelf te keuze hebt, of je een product met een normale, kortere of verlopen datum wilt bestellen.

* door de administratieve verwerkingstijd kan dit een week afwijken. Dit is geen reden tot claim.

Ik heb mijn pakket snel nodig. Hoe snel kunnen jullie leveren?

Via de post:

Pakketten worden op vaste momenten verzonden. We kunnen dit helaas niet voor je versnellen. Wil je weten wanneer we pakketten versturen en wanneer je het pakket kan verwachten? Bekijk dan de eerste vraag hierboven: Ik heb nog geen track en trace ontvangen, is mijn pakket al verzonden? Daarin vind je een handige tabel.

Afhalen bij ons:

Is bovenstaande niet snel genoeg dan kun je ook bij ons je pakket afhalen, we zitten aan de A1 bij de afslag Bunschoten-Spakenburg vlak bij Amersfoort in het midden van het land. Afhalen kan al op dezelfde dag. Afhalen is mogelijk op maandag van 09:00 – 17:00, woensdag van 15:00 – 17:00 of vrijdag tussen 15:00 en 17:00. Afhalen buiten deze tijden of in het weekend is niet mogelijk.

Disclaimer:

Leverdagen van de post zijn altijd richtlijnen en geen garantie. Een pakket kan altijd tijdens het transport vertraging oplopen. Dit is onmacht voor ons, dit is geen reden voor een retour. De normale herroepingsvoorwaarden (voedingswaren zijn uitgesloten van herroeping) zijn van toepassing. Ons advies probeer zo op tijd mogelijk te bestellen of haal bij haast, het pakket bij ons op.

Ik heb voor meer dan 40 euro besteld en toch moet ik verzendkosten betalen, waarom?

Gratis verzending vanaf 40 euro geldt voor de goedkoopste verzendmethode en alleen in Nederland (voor België vanaf €50): Dit zijn Servicepunt leveringen.

Servicepunt leveringen zijn zowel voor ons als voor jou ideaal: er is geen dure “last mile” oftewel de straat in, en de kans op niet thuis is niet aanwezig. Levering is daardoor sneller voor het postbedrijf en dus voordeliger, en zelf loop je ook nooit je pakket mis. Servicepunt leveringen zijn alleen mogelijk tot 20 kilo. Dus bestel je veel zware artikelen zoals meer dan 48 blikjes drinken? Dan kun je alleen kiezen voor thuislevering en is verzending gratis vanaf €45 (NL) of €55 (B).

Wil je toch liever je pakket gratis thuis ontvangen? Geen probleem:

Vanaf €45 leveren we je pakket gratis thuis in Nederland
Vanaf €55 leveren we je pakket gratis thuis in België

Voor de gratis standaard optie leveren we altijd met DHL, onze vaste vervoerder. Hierdoor is het niet mogelijk om naar een postbus adres te leveren.

Extra services waarvoor wij extra moeten betalen zoals koel of geen burenlevering worden niet gratis aangeboden. Wil je graag gratis verzending, maar niet dat je pakket bij de buren wordt geleverd? Kies dan voor een servicepunt levering.

Ik wil voor minder dan 20 euro bestellen, hoe kan ik dat doen?

Het is niet mogelijk om voor minder dan €20 te bestellen, ook niet als je de producten zelf komt ophalen. Waarom? Dat lees je hieronder:

Op voedsel zijn de marges lager dan op andere producten. Hierdoor zijn de kosten voor ons hoger dan de opbrengst bij bestellingen onder de €20.

We krijgen regelmatig de vraag of we een product los kunnen versturen, om eerst te proberen en/of te proeven. Gratis of betaald. Beide opties zijn helaas niet mogelijk. Het order minimum geldt voor alle bestellingen. Je zou bijvoorbeeld andere producten er bij kunnen bestellen. Of het risico nemen. Er is altijd iemand in je omgeving die het wel lekker zal vinden.

Online zijn er nu eenmaal extra kosten (in de supermarkt verzamel je bijvoorbeeld zelf je boodschappen, hier doen wij het, verzendkosten, verzendmateriaal en ook hoef je niet zelf de boodschappen in te pakken, ook dat doen wij voor je. Daarom hanteert een Albert Heijn bijvoorbeeld een minimaal bestelbedrag van €75 voor online boodschappen. Soms horen we maar Picnic kan het wel. Klopt voor een beperkt aantal producten, met een zeer efficient bezorg netwerk in slechts een beperkt aantal regio’s, waarbij veel mensen in de buurt tegelijk bestellen. Dit geldt niet voor webshops, die met de post verzenden overal in Nederland. En ja er zijn online aanbieders die wel orders aannemen onder de €20 met voedsel. Zij zijn bijna altijd duurder op productniveau om dit op te vangen. Wij vinden dit niet eerlijk voor andere klanten die meer bestellen. We hanteren een zo scherp mogelijke prijs. Voor iedereen. Met een minimaal order bedrag van €20 en een gratis verzenddrempel van €40 proberen we hier een balans in te vinden.

Bestel je online dan is het handiger om een voorraadje te bestellen. Als het lekker is, dan is één product toch ook zo op? Toch teveel voor jezelf? Bestel dan samen met vrienden of familie. Gezellig, handig en goedkoper.

Ook bij afhalen geldt deze drempel van minimaal €20, het is technisch niet mogelijk dit te splitsen, en ook dan maken wij extra kosten vergeleken met de supermarkt.

Leveren jullie ook naar België, Duitsland, Frankrijk of een ander land en wat zijn de kosten?

Ja, we leveren ook naar België, Duitsland, Frankrijk en naar de meeste andere EU landen.

We leveren niet buiten de EU, dus helaas niet naar Zwitserland bijvoorbeeld of Noorwegen. Sommige landen binnen de EU zijn ook niet mogelijk zoals bijvoorbeeld Malta vanwege logistieke beperkingen.

Een compleet overzicht van de landen waarnaar we versturen en de kosten voor de levering vind je op deze pagina: Verzenden en Retourneren.

Ik heb een vraag over mijn persoonlijke gegevens die bij jullie bekend zijn.

Sinds de nieuwe AVG heb je als consument meer rechten en wij vinden dat een goede zaak. We verwerken je persoonlijke gegevens om bestellingen te versturen en om onze website te verbeteren / onze dienstverlening mogelijk te maken en, in bepaalde gevallen, je marketing berichten te sturen. Wil je precies weten wat we met je gegevens doen: lees dan ons privacy beleid.

Wil je weten welke gegevens we van je opslaan, wanneer en hoe je deze kunt wijzigen of verwijderen lees dan hier verder:

Deze gegevens hebben we van je als:

  • Je in het verleden een order hebt geplaatst: je orders staan opgeslagen plus je persoonlijke gegevens om de verzending uit te voeren / te voldoen aan wettelijke verplichtingen. Ook hebben we contact informatie die je hebt opgegeven en je ip adres om je te kunnen identificeren. Deze informatie gebruiken we voor het uitvoeren van je bestelling, om klantenservice gerelateerd contact te hebben en om te voldoen aan bijvoorbeeld wettelijke regels omtrent bewaarplicht. In geval van fraude of andere wettelijke overtredingen kunnen we de gegeven delen met de autoriteiten.
    • Wil je inzicht in de bij ons bekende gegevens of deze wijzigen? Log dan in op je account en je kunt ze daar inzien en wijzigen (indien mogelijk).
    • Geen account? Meld je dan aan voor een account met het email adres die je gebruikt hebt bij het bestellen en je krijgt alsnog inzicht in je historie.
    • Wil je de gegevens verwijderen? Dat kan helaas niet direct > order / factuur gegevens moeten 7 jaar bewaard blijven (Belastingdienst)
  • Je hebt je in het verleden aangemeld voor ons nieuwsbrief: We hebben dan je voornaam en je e-mail adres. We gebruiken deze gegevens om je onze nieuwsbrief te versturen en onze advertenties te tonen op Facebook.
    • Wil je geen marketing uitingen van ons ontvangen? Meld je dan af via de uitschrijf link die je onder iedere e-mail vindt en we zorgen dat je geen berichten meer van ons ontvangt.
  • Je hebt contact gehad met onze klantenservice: We hebben dan je email adres en/of facebook profiel naam (als je via Facebook contact met ons hebt gezocht) plus de inhoud van het bericht. We gebruiken deze gegevens alleen voor het beantwoorden van vragen. We archiveren je vragen, handig als je later opnieuw mailt, dan zien we de historie. We gebruiken deze gegevens niet voor marketing doeleinden.

Ten slotte het kan zijn dat gegevens over je bezoeken bij ons bekend zijn bij derden partijen zoals bijvoorbeeld Facebook en/of Google. Inzicht in welke gegevens deze bedrijven over je hebben kun je opvragen bij de desbetreffende bedrijven. Wij zijn niet de eigenaar van deze data en hebben geen toegang tot deze persoonlijke data / profielen.

Ik heb een sponsor verzoek (YouTube kanaal, blog, (sport) vereniging, evenement, goed doel)

Leuk, dat jullie een samenwerking met ons bedrijf zoeken. Ieder inkomend sponsor verzoek bekijken we op het voor ons ook interessant is om samen te werken. Je kunt een verzoek indienen door dit formulier in te vullen: formulier sponsoring.

Echter door het grote volume aanvragen, kunnen we niet reageren op verzoeken die voor ons niet interessant en/of niet mogelijk zijn. Dus stuur je verzoek zeker in, maar hoor je niets dan zijn we geen goede match voor elkaar. Het versturen van een navraag/herinner email wordt niet op prijs gesteld.

Ik heb een andere vraag

Email: stuur ons een e-mail > we beantwoorden je vraag op werkdagen binnen 1 dag.

Facebook Messenger: ShopAmericaNL > we beantwoorden je vraag op werkdagen binnen 1 dag.

Postal address:

Shop America – House of Fine Foods
De Kooihoek 16c
3751LZ Bunschoten-Spakenburg

Shop America Fan?

Vind ons dan leuk op Facebook of deel onze pagina met je vrienden als jouw vrienden ook blij worden van onze producten. Via onze Facebook pagina verrassen we je met leuke posts en blijf je op de hoogte van ons laatste nieuws, product aankondigingen en aanbiedingen.