Hieronder vind je een compleet overzicht van onze verzendtarieven en levertijden voor alle EU landen en onze Leveringsvoorwaarden:

We krijgen vaak vragen waarom niet alle verzendmethoden gratis verzending hebben. Wij betalen de verzendkosten voor je in Nederland / België als je kiest voor de verzendmethoden SERVICEPUNT LEVERING of STANDAARD en bestelt voor minimaal €40 (servicepunt NL), €45 (thuislevering NL) +€10 voor België. Je ontvangt je pakket dan binnen 2-3 werkdagen na de dag van bestelling. Voor alle andere verzendmethoden gelden altijd verzendkosten.

Verzendtarieven en levertijden binnen Nederland

Soort zending:  Verzendkosten:  Vervoerder, Levertijd en info:
 Afhalen in             Bunschoten  GRATIS  Op afspraak, alleen op werkdagen tussen 15:15 en 17:15 uur, op vrijdag de hele dag.
 SERVICEPUNT  €4,99
Gratis v.a. €40
 DHL Afhaalpunt. Alleen beschikbaar tot 20 kilo. Afhalen bij een DHL Parcelshop. Wij adviseren deze optie. Het is de meest voordelige optie en je hoeft niet thuis te wachten op de bezorging.
 STANDAARD  €5,99
Gratis v.a. €45
  • DHL thuis of op het werk geleverd.
  • Burenlevering mogelijk.
  • Geen postbus, chalet/bungalow en/of vakantie parken mogelijk.
 PLUS  €6,99
  • DHL thuis of op het werk geleverd.
  • ZONDER Burenlevering.
  • Geen postbus, chalet/bungalow en/of vakantie parken mogelijk.
 PLUS KOEL  €6,99
  • DHL thuis of op het werk geleverd.
  • Alleen bij warme temperaturen.
  • Alleen mogelijk voor chocolade/snoep (kleine producten).
  • INCLUSIEF THERMO doos.
  • Burenlevering mogelijk.
  • Geen postbus, chalet/bungalow en/of vakantie parken mogelijk.
 Besteld op:  Verzonden (bij ons opgehaald):  Verwachte leverdag:
 Vrijdag, Zaterdag of Zondag  Maandag  Dinsdag
 Maandag of Dinsdag  Woensdag  Donderdag
 Woensdag of Donderdag  Vrijdag  Zaterdag (België Maandag)
  • Pakketten worden de dag nadat ze bij ons zijn opgehaald geleverd, mits het pakket niet vertraagd is bij de post.
  • Alle zendingen hebben een Track en Trace code. Deze ontvang je de avond voor levering.
  • Liever geen burenlevering? Kies dan voor een afhaalpunt of een verzendmethode inclusief de toevoeging (ZONDER burenlevering)
  • Wil je jouw pakket op het werk af laten leveren? Vul dan de bedrijfsnaam in bij het afleveradres! Dit is heel belangrijk want anders komt het pakket in de avonduren en bij ‘4x niemand aanwezig’ zijn er retourkosten.
  • Postbus adressen zijn van PostNL. We kunnen NIET naar een postbus versturen.
  • Chalet/bungalow/vakantiepark huisjes liggen niet aan de openbare weg. Postbedrijven hebben geen verplichting een pakket hier af te leveren. De procedure bij DHL is dat zij niet leveren. Komt een pakket retour dan zijn er kosten. Zie kosten retour pakket (onderaan). Ons advies: kies ALTIJD afleveren bij een servicepunt bij jou in de buurt of een adres aan de openbare weg.
  • Let op dat het adres niet aan een onverharde weg ligt/aan een weg ligt welke alleen toegankelijk is voor de bewoners. Zie bij retour pakket de voorwaarden en kosten onderaan.

Verzendtarieven en levertijden naar België:

 Soort zending:  Verzendkosten:  Vervoerder, Levertijd en info:
 SERVICEPUNT  5,99€
Gratis v.a. 50€
 DHL Afhaalpunt. Alleen beschikbaar tot 20 kilo. Afhalen bij een DHL Parcelshop. Wij adviseren deze optie. Het is de meest voordelige optie en je hoeft niet thuis te wachten op de bezorging.
 STANDAARD  6,99€
Gratis v.a. 55€
  • DHL thuis of op het werk geleverd.
  • Burenlevering mogelijk.
 PLUS  7,99€
  • DHL thuis of op het werk geleverd.
  • ZONDER Burenlevering.
 PLUS KOEL  7,99€
  • DHL thuis of op het werk geleverd.
  • Alleen bij warme temperaturen.
  • Alleen mogelijk voor chocolade/snoep (kleine producten).
  • INCLUSIEF THERMO doos.
  • Burenlevering mogelijk.
 Besteld op:  Verzonden (bij ons opgehaald):
 Vrijdag, Zaterdag of Zondag  Maandag
 Maandag of Dinsdag  Woensdag
 Woensdag of Donderdag  Vrijdag
  • Pakketten worden de dag nadat ze bij ons zijn opgehaald geleverd, mits het pakket niet vertraagd is bij de post. In België wordt op veel plaatsen niet bezorgd op zaterdag. Pakketten die op vrijdag bij ons worden opgehaald worden daarom pas op maandag geleverd.
  • Alle zendingen hebben een Track en Trace code. Deze ontvang je de avond voor levering.
  • Alle pakketten naar België worden met DHL verstuurd.
  • Liever geen burenlevering? Kies dan voor een afhaalpunt of een verzendmethode inclusief de toevoeging (ZONDER burenlevering)

Verzendtarieven en levertijden naar alle andere Europese landen:

Levering buiten Nederland of België? Dan adviseren we je te bestellen in onze Europese shop: www.shopamerica.eu voor onze beste verzend- en betaaltarieven. De kosten hieronder gelden voor www.shopamerica.nl:

 Land:
Verzendkosten: Vervoerder en Levertijd:
 Denemarken €12 (<20kg)
€15 (20-30kg)
€24 (30kg+)
DPD. 3-5 werkdagen.
 Duitsland €8,50 (<30kg)
€17 (30kg+)
DHL. 2-4 werkdagen.
 Estland €16 (<20kg)
€24 (20-30kg)
€32 (30kg+)
DPD. 3-5 werkdagen.
 Finland €21 (<20kg)
€25 (20-30kg)
€42 (30kg+)
DPD. 3-5 werkdagen.
 Frankrijk €14 (<20kg)
€17 (20-30kg)
€28 (30kg+)
DPD. 3-5 werkdagen.
 Griekenland €28 (<30kg)
€56 (30kg+)
DHL. 3-5 werkdagen.
 Hongarije €13 (<20kg)
€17 (20-30kg)
€26 (30kg+)
DPD. 3-5 werkdagen.
 Ierland €16 (<20kg)
€24 (20-30kg)
€32 (30kg+)
DPD. 3-5 werkdagen.
 Italië €17 (<30kg)
€34 (30kg+)
DPD. 3-5 werkdagen.
 Kroatië €25 (<20kg)
€34 (20-30kg)
€50 (30kg+)
DPD. 3-5 werkdagen.
 Liechtenstein €15 (<20kg)
€29 (20kg+)
DPD. 3-5 werkdagen.
 Luxemburg €11 (<20kg)
€13 (20-30kg)
€22 (30kg+)
DPD. 3-5 werkdagen.
 Monaco €13 (<20kg)
€26 (20kg+)
DPD. 3-5 werkdagen.
 Oostenrijk €12 (<20kg)
€14 (20-30kg)
€24 (30kg+)
DPD. 3-5 werkdagen.
 Polen €14 (<30kg)
€28 (30kg+)
DHL. 3-5 werkdagen.
 Portugal €23 (<20kg)
€26 (20-30kg)
€46 (30kg+)
DPD. 3-5 werkdagen.
 Slovenië €15 (<20kg)
€18 (20-30kg)
€30 (30kg+)
DPD. 3-5 werkdagen.
 Slowakia, Slovakije €15 (<20kg)
€18 (20-30kg)
€30 (30kg+)
DPD. 3-5 werkdagen.
 Spanje €17 (<20kg)
€21 (20-30kg)
€34 (30kg+)
DPD. 3-5 werkdagen.
 Tsjechië €14 (<20kg)
€18 (20-30kg)
€28 (30kg+)
DPD. 3-5 werkdagen.
 Verenigd Koninkrijk €13 (<20kg)
€17 (20-30kg)
€26 (30kg+)
DPD. 3-5 werkdagen.
 Zweden €14 (<20kg)
€19 (20-30kg)
€28 (30kg+)
DPD. 3-5 werkdagen.

  • Alle zendingen bevatten een Track en Trace code.
  • De vervoerder bij bovenstaande landen is een richtlijn. Er kan gekozen worden voor een andere vervoerder.

Leveringsvoorwaarden:

Levertijden: Genoemde levertijden zijn informatief. Er kan altijd iets gebeuren bij de post waardoor het pakket toch vertraagd raakt, al is de kans daarop zeer klein. We kunnen geen leverdatum garantie geven. Ons advies is: bestel niet te laat, om stress te voorkomen. Wil je liever niet thuis blijven? Kies dan voor levering bij een servicepunt, lekker makkelijk en je haalt dan je pakket op wanneer het jou uitkomt.

Verkeerd adres: kijk goed, voordat je definitief bevestigd, of het verzendadres klopt op de overzichtspagina voordat je op “Bestellen” klikt. Een pakbon wordt na het inpakken automatisch gescand. Er is dus geen handmatige controle van het adres. Als een pakket eenmaal verkeerd is verstuurd levert dat een hoop vertraging op in tijd (het kan tot een week duren voor een pakket bij ons retour komt). Komt een pakket retour dan kunnen we wel de kosten vergoeden van de producten, maar de verzend- en retourkosten worden in mindering gebracht. Mail ons direct als je ziet dat je adres niet klopt. Als het pakket nog niet is verstuurd kunnen we het nog kosteloos voor je aanpassen. Is het pakket eenmaal onderweg dan kunnen we niets meer voor je doen tot het terug is bij ons. P.S. heb je gekozen voor een servicepunt levering en een locatie geselecteerd op de kaart? Dan kun je het afleveradres negeren. Het servicepunt staat dan juist opgeslagen in ons post systeem, ook al zie je dat niet op je besteloverzicht/orderbevestiging.

Breekbaar product: Door de bewegingen van je pakket tijdens het transport en vanwege de ruimte in de verpakking van het product zelf kunnen we breekbare producten niet altijd goed beschermen tegen breuk/deuk schade. Dit geldt in het bijzonder voor chips en chocoladerepen. We kunnen daarom geen breek garantie geven voor chocolade en chips. Je kunt geen claim indienen als een dergelijk product niet heel aankomt. Bij andere productschade bekijken we per incident wat de beste oplossing is. Een deukje in een verpakking kan altijd. Maar een gebroken product, anders dan chips en/of chocolade, wordt bijna altijd vergoedt in geld of in een kortingscode met bonus, maar een vervangend product kan niet worden nagestuurd.

Ontbrekend product: Ons doel is om je bestelling goed en foutloos te bezorgen. Daar werken we iedere dag hard voor en we hebben diverse controle punten om te zorgen dat dit bijna altijd goed gaat. Maar ook wij zijn mensen en soms maken we een fout tijdens het inpakken. Zodra we een claim ontvangen zullen we eerst controleren of we inderdaad een te grote voorraad van het betreffende product hebben. Dat moet zo zijn als we het niet verstuurd hebben. Als dit zo is dan vergoeden we de volledige kosten voor dit product door het bedrag terug te storten op je rekening. Missende producten worden niet nagestuurd.

Warm weer: Ieder warmte gevoelig artikel (zoals chocolade, producten met crème en snoep bijvoorbeeld) wordt bij warme temperaturen volledig op eigen risico verzonden. We kunnen geen producten vervangen die zijn gesmolten, zacht zijn geworden of op welke andere manier ook zijn beschadigd door de warmte tijdens het transport. Een pakket wordt met de normale post verstuurd en dus is het warm in de bestelauto’s. Echter, om te helpen het vervoer zonder problemen te laten verlopen bieden we een speciale KOEL verzendoptie aan op warme dagen. Het is jouw verantwoordelijkheid hiervoor te kiezen tijdens het afrekenen als je de producten extra wilt beschermen. De één vindt vervorming van chocolade namelijk geen probleem (even in de koelkast en het smaakt weer prima), maar voor iemand anders is het wel een probleem. Daarom is de optie optioneel. Er zijn extra kosten verbonden aan deze optie, maar het zijn geen extra inkomsten voor ons. Het isolatiemateriaal is erg duur. Verzending blijft op eigen risico maar de producten zijn met deze optie wel veel beter beschermd en zullen in de regel geen hitteschade oplopen. De KOEL verzendoptie is beschikbaar tijdens het afrekenen tijdens warm weer.

Let op: bij zeer extreme hitte (30+ graden Celsius), kan het zijn dat deze optie nog steeds niet voldoende is. We nemen in dat geval contact met je op.

Herroeping: Het is belangrijk altijd eerst contact met ons op te nemen per e-mail voordat je (een) product(en) retour stuurt. Dit kan tot 14 dagen na ontvangst van je bestelling. Je hoeft geen reden op te geven. Als je per ongeluk onterecht een product retour stuurt kunnen wij daar geen verantwoording voor nemen. Als je ons akkoord hebt voor de retourzending dan kun je hier het herroepingsformulier downloaden. Print deze uit en stuur deze volledig ingevuld mee met de retourzending. De retourzending komt voor eigen rekening. Je bent vrij om zelf een vervoerder te kiezen. We kunnen je helpen bij het vinden van de voordeligste vervoerder. Zorg wel dat je de retourzending goed verpakt. Bij schade tijdens de retourzending kan het zijn dat je minder of niets vergoedt krijgt. Gebruik het product niet op een manier dat het gebruikssporen nalaat of hygiene problemen kan geven. Herroeping van zichtbaar gebruikte producten waar bijvoorbeeld voedselsporen in zijn achtergebleven, en verder alle voedingsmiddelen en alle cadeaukaarten zijn per definitie niet mogelijk.

Kosten retour pakket: als een pakket retour komt buiten onze schuld om, omdat we bijvoorbeeld een verkeerd adres hebben ontvangen, het pakket na vier aflever pogingen niet was af te leveren, omdat het adres op een vakantie/bungalow/chalet park ligt, het adres aan een onverharde weg ligt, omdat je het pakket geweigerd hebt (behalve bij schade) of niet op tijd hebt afgehaald bij een afhaalpunt rekenen we alle kosten die ons in rekening worden gebracht door. Dat zijn de daadwerkelijke verzendkosten (heen en terug) + retourkosten die de vervoerder in rekening brengt (deze verschilt per vervoeder en per gewicht maar is tussen de €1,25- €8,50). Ook worden eventuele 2e verzendkosten in rekening gebracht. Uiteraard als je recht hebt op herroeping en je volgt de juiste procedure en het herroepingsformulier dan gelden deze kosten niet. Ook bij zichtbare schade aan de bestelde producten (niet de doos) kun je het pakket altijd weigeren (bijvoorbeeld als duidelijk blijkt dat het pakket heeft gelekt).

Weegt een pakket iets te zwaar (meer dan 30kg) dan is het mogelijk dat we een klein deel van de bestelling niet leveren. Uiteraard volgt er dan direct een terugbetaling van dat deel van de kosten. Dit gebeurt vooral bij blikjes frisdrank. Hou rekening met een maximum van 72 blikjes zonder andere producten. Wil je meer bestellen: geen probleem, maar dan in deze veelvouden.

Contact:

Heb je nog vragen? Aarzel dan niet om contact met onze klantenservice op te nemen. We helpen je graag!