Verzendkosten en levertijden:
Land: | Afhaalpunt DPD (maximaal: 20kg) |
Afhaalpunt DHL (maximaal: 20kg) |
Thuis/Werk (maximaal: 20kg) |
Verwachte levertijd: |
Nederland | Gratis vanaf €49, anders €4,99 | €2,99 vanaf €49, anders €5,99 | €3,99 vanaf €49, anders €6,99 | Een dag na verzenden. |
België | niet beschikbaar | niet beschikbaar | Gratis vanaf €69, anders €7,99 | 1-2 werkdagen na verzenden. |
Duitsland | Gratis vanaf €69, anders €6,99 | niet beschikbaar | €4,99 vanaf €69, anders €7,99 | 2-3 werkdagen na verzenden |
- We verzenden op dinsdag (voor bestellingen geplaatst op vrijdag, zaterdag, zondag en maandag) en op vrijdag (voor bestellingen geplaatst op dinsdag, woensdag en donderdag), levering is normaal de volgende dag (maar niet overal in België wordt op zaterdag bezorgd. In die gebieden word je pakket op maandag bezorgd). Houd hier rekening mee met bestellen.
- Bij ons betaal je GEEN toeslag voor leveringen naar de Waddeneilanden. Ook naar de Waddeneilanden gelden de prijzen hierboven. Voor afhaalpunten is alleen PostNL beschikbaar op de Waddeneilanden.
- Pakketten worden in Nederland verstuurd met DPD. (Waddeneilanden/Marken PostNL). Kies je voor een afhaalpunt dan kun je zelf tijdens het afrekenen kiezen voor DPD of DHL. Pakketten naar België worden met PostNL verstuurd en naar Duitsland met PostNL of DPD.
- Thuis (of op het werk) levering, betekent 1 aflever poging. Is deze onsuccesvol dan gaat je pakket alsnog naar een afhaalpunt. Wordt het pakket daar niet afgehaald, dan zijn er retourkosten voor jou. Dit zijn de regels van de Nederlandse postbedrijven.
- Alle zendingen hebben een track en trace nummer. Heb je deze na 48 uur niet ontvangen, neem dan contact met ons op. Wacht hier niet te lang mee.
- Als je order zwaarder weegt dan 20 kilo dan betaal je per pakket van 20 kilo. 20 kilo is veel, alleen bij zware producten kom je hierboven. Bijvoorbeeld bij meer dan 48 blikjes frisdrank, het systeem rekent dit automatisch uit op de afreken pagina.
- Als afhaalpunten beschikbaar zijn, kunnen deze alleen gekozen worden voor bestellingen met een totaalgewicht tot 20 kilo.
- Verzenden naar een ander land in de EU buiten Nederland, België, of Duitsland? Dat kan. Bestel dan op onze EU website: www.shopamerica.eu.
- *De genoemde levertijden zijn verwachte levertijden, dit is nooit een garantie. Die kunnen we niet geven, we zijn altijd afhankelijk van de post. Een pakket kan altijd enkele dagen vertraagd raken. Door drukte of een andere logistieke reden. Dit is geen reden voor een retour. Bestel daarom op tijd en voorkom stress.
- Tijdens warm of koud weer (onder het vriespunt, of boven de 25 graden, is verzending op eigen risico. We kunnen geen claims accepteren door (smelt)schade veroorzaakt door het weer.
- Het is niet mogelijk te leveren op specifieke tijden. We hebben geen invloed op de tijd wanneer een postbezorger bij jou in de straat is. Kies voor een afhaalpunt indien mogelijk als je zelf de controle wilt wanneer je een pakket ontvangt/afhaalt.
- Postbus adressen, chalet/bungalow en/of vakantie parken zijn niet mogelijk als leveradres. Kies in dat geval altijd voor een afhaalpunt in de buurt.
Retouren:
Zelf retourneren:
Het is belangrijk altijd eerst contact met ons op te nemen per e-mail voordat je (een) product(en) retour stuurt. Dit kan tot 14 dagen na ontvangst van je bestelling, mits de producten onder het herroepingsrecht vallen. Je hoeft geen reden op te geven. Maar wacht wel eerst op ons akkoord. De retourzending komt altijd voor eigen rekening. Herroeping van zichtbaar gebruikte producten waar bijvoorbeeld voedselsporen in zijn achtergebleven, en verder alle voedingsmiddelen (eten en drinken) zijn per definitie niet mogelijk. Als je per ongeluk onterecht een product retour stuurt kunnen wij daar geen verantwoording voor nemen. Je bent vrij om zelf een vervoerder te kiezen. Zorg wel dat je de retourzending goed verpakt. Bij schade tijdens de retourzending kan het zijn dat je minder of niets vergoedt krijgt.
Retour vanwege een verkeerd adres:
Controleer alstublieft altijd je adres. En neem bij een fout zo snel mogelijk contact met ons op. Wij controleren adressen niet handmatig. Komt een pakket retour door een fout adres dan zijn er extra kosten die we door moeten berekenen. Deze zijn €13,50 voor pakketten naar een huisadres onder de 20 kilo. En €19 voor pakketten gericht aan een zakelijk adres (adres met bedrijfsnaam) en voor zware pakketten. Dit geldt per doos. Deze kosten rekent de post ons en zijn kostprijs.
Wil je een pakket op het werk afgeleverd krijgen? Geen probleem natuurlijk. Vul dan wel de bedrijfsnaam in bij het leveradres. Anders kan de bezorging fout gaan. Komt een pakket retour om deze reden dan moeten we de kosten doorberekenen. Deze zijn €13,50. Dit geldt per doos. De kosten rekent de post ons en zijn kostprijs.
Het is NIET mogelijk te leveren aan postbus adressen, vakantieparken, chalet/bungalow parken, hotels, (woon)verblijven op eigen terrein, objecten aan een niet openbare weg, en aan alle objecten die niet bereikbaar zijn met een bestelbus (zoals aan een voetpad of fietspad of een onverharde weg), studentencomplexen waarbij er niet direct vanaf de straat een directe bel is/brievenbus voor het specifieke kamernummer et cetera. Komt een pakket retour vanwege bovenstaande redenen dan zijn er extra kosten die we door moeten berekenen. Deze zijn €13,50 voor pakketten naar een huisadres onder de 20 kilo. En €19 voor andere pakketten. Dit geldt per doos. De kosten rekent de post ons en zijn kostprijs. Een goed alternatief is te kiezen voor levering naar een afhaalpunt bij jou in de buurt. Voor zware pakketten: maak afspraken met iemand die het pakket in ontvangst kan nemen met een “normaal” bereikbaar adres.
Retour vanwege een niet afgehaald pakket bij een afhaalpunt:
Een pakket welke niet op tijd wordt afgehaald (binnen 5 werkdagen) bij een afhaalpunt, om welke reden dan ook, komt retour naar ons. Je hebt dan recht op een terugbetaling van de door jou betaalde kosten min €13,50 voor de retourkosten (kostprijs). Je dient zelf een claim bij ons in te dienen om je refund te ontvangen. Je ontvangt niet automatisch een refund.
Tips voor een juiste levering:
- Controleer je adres op fouten in de orderbevestiging.
- Zorg dat het adres dat je gebruikt vrij bereikbaar is voor de transporteur aan de openbare weg, en met een eigen bel.
- Vermeld een geldig mobiel telefoon en e-mail adres in je bestelling, dan ontvang je track en trace informatie en kan de bezorger contact met je zoeken per telefoon als de levering lastig gaat.
Schade:
Heeft je pakket schade opgelopen? We hopen het niet. Maar het kan altijd gebeuren in de post. Het is belangrijk dat er altijd foto’s zijn gemaakt. Zonder foto’s kunnen we een klacht niet in behandeling nemen. Dien de claim binnen 3 dagen na ontvangst van de goederen in. Daarna kunnen we schade claims niet meer in behandeling nemen. Een (grote) deuk in het product is niet zomaar schade, je moet het product echt niet meer kunnen consumeren zoals bedoeld. Koekjes, chocoladerepen en chips zijn zo kwetsbaar dat we niet kunnen garanderen dat ze niet breken tijdens transport. Het is niet mogelijk om deze items te claimen. Je bestelt deze items vooral vanwege hun smaak.
Ontbrekend product:
Ons doel is om jouw bestelling goed en foutloos te bezorgen. Daar werken we iedere dag hard voor en we hebben diverse controle punten om te zorgen dat dit bijna altijd goed gaat. Maar ook wij zijn mensen en soms maken we een fout tijdens het inpakken. Zodra we een claim ontvangen zullen we eerst controleren of we inderdaad een te grote voorraad van het betreffende product hebben. Dat moet zo zijn als we het niet verstuurd hebben. Als dit zo is dan vergoeden we de volledige kosten voor dit product door het bedrag terug te storten op jouw rekening. Missende producten worden niet nagestuurd.
Contact:
Heb je nog steeds een vraag? Aarzel dan niet om contact met onze klantenservice op te nemen. We helpen je graag!